CV
Navn: Alan Jensen
E-mail: alan@alanexcel.dk
Postadr.: Teglgårdsvej 541,1.th., 3050 Humlebæk
(under flytning til København’s området)
Telefon: mobil 53 63 48 33
Født: 30-08-1955
LinkedIn: alanjensendk
Resume:
Jeg er en loyal og ansvarsfuld bogholder/controller og regnskabschef, der er fleksibel i forhold til arbejdstid.
Som regnskabschef/controller har jeg været ansvarlig for økonomifunktionen, samt fungeret som leder i direktørens fravær.
Jeg er forhandlingsvant både internt/eksternt, har fungeret som sparringspartner (internt) og er en god administrator – på en ”menneskelig”, men bestemt måde.
Desuden er jeg åben, udadvendt og ikke bange for at give en hånd med uden for regnskabsfunktionen.
Erhvervserfaring:
2013 2014 Business Controller, Skana Entreprise A/S, Glostrup
Ansvaret for økonomifuntionen (håndværker/hands-on)/bogholderiet. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør. Kreditorer/debitorer, kontakt til offentlige myndigheder/revisorer mv. likviditet, budgetlægning.
(Firmaet er gået konkurs)
2011 2012 Regnskabschef (projektansættelse) Chainbox ApS, Kbh.K,
Etablering af C5 fra e-conomic, eneansvar for bogholderiet, finans, kreditor og debitor, 20 timer/uge.
Efter C5 succesfuldt var etableret, var der tidsmæssigt ikke brug for mig mere.
2010 2010 Regnskabschef, (projektansættelse) Wienerberger A/S, Helsinge,
Ansvarlig for opsætning af bogholderiet i forbindelse med flytning fra Jylland, da opgaven var fuldført stoppede jeg.
2001 2009 Regnskabschef, ratiopharm A/S, Hørsholm
Eneansvar (håndværker/hands-on) for økonomiafdelingen/bogholderiet. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør. Kreditorer/debitorer, kontakt til offentlige myndigheder/revisorer mv. i Skandinavien/Tyskland. Lønninger (Dataløn), personale. Lagerstyring/-værdi, logistik, likviditet, budgetlægning (omkostninger).
Desuden IT-ansvarlig for servere og computere (stationære og laptops). Ledelse af 8 personer i direktørens fravær. (Firmaet lukkede sine aktiviteter i Danmark)
.
1997 2001 Regnskabschef, IFX Scandinavia Aps./Sila Communications Aps., Holte
Eneansvar (håndværker/hands-on) for økonomiafdelingen/bogholderiet. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør. Kreditorer/debitorer, kontakt til offentlige myndigheder/revisorer mv. i Skandinavien. Lønninger (Dataløn), personale. Lagerstyring/-værdi, logistik, likviditet, budgetlægning (omkostninger).
Desuden IT-ansvarlig for servere og computere (stationære og laptops).
Controlling/konsolideringen af 10 udenlandske afdelingers regnskaber, direkte ledelse af 3 medarbejdere, samt generel ledelse af alle (20), da direktøren rejste meget under min tid i IFX/Sila.
(Firmaet lukkede sine aktiviteter da teknologien var outdated/manglende indtjening)
1994 1997 Økonomiassistent, Dan Computer Management, Valby,
Overordnede funktioner for regnskabet (aflæggelse/udsendelse), div. opgaver (omkostninger) vedr. budget, afstemninger, løn og off.afg. m.m. Ledelse af 4 medarbejdere.
1994 1994 Regnskabschef, Big Bowl Underholdnings Center, Valby,
Totalansvar for regnskabsfunktionen. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør. Kreditorer/debitorer, kontakt til off. myndigheder/revisorer mv., Lønninger (Dataløn), personale, lagerstyring/-værdi, logistik, likviditet, budgetlægning (omkostninger). Generel daglig personaleledelse af vagtpersonale antal .
1990 1994 Regnskabschef, Scandic Hotel Hvidovre, Hvidovre,
På hhv. Hvidovre & Høje Tåstrup, Totalansvar for regnskabsfunktionen i Hvidovre og Høje Tåstrup, samt re-etablering af bogholderier på Sjælland. Direkte ledelse af 2 medarbejdere, samt generel ledelse ifm. afdelingslederne.
1988 1990 Regnskabschef, DZ Wine A/S, Herlev,
Totalansvar for regnskabsfunktionen. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør: Kreditorer/debitorer, kontakt til off. myndigheder/revisorer mv., Lønninger (Dataløn), personale, lagerstyring/-værdi, logistik, likviditet, budgetlægning (omk.).
1986 1988 Økonomiassistent, DISA (Dansk Industri Syndikat A/S), Herlev,
Økonomifunktionen, terminsforretninger, eksportgarantier/-lån.
1980 1986 HK-ansat, Monopoltilsynet, Kbh. K,
Kontrol af timepriser mv. for håndværkere i relation til gældende pris-/avancelov
1972 1980 Elev, Laane- og Sparekassen for Offentligt Ansatte, Kbh. V,
Sparekasseassistentuddannelsen.
Uddannelse:
År Type/Skole:
1986 Merkonom i Regnskab Specialskolerne i København
1975 Sparekasseassistent Sparekasseskolen
1974 Handelsmedhjælpereksamen Købmandsskolen
1972 Realeksamen Rungsted Statsskole
Reference:
ratiopharm A/S, Hans B. Ringsing, +45 75 42 07 55
ratiopharm A/S, Anders Jungbeck, +46 768 665 588 (Direktør efter Hans B. Ringsing)
Sprog: Taler/skriver dansk og engelsk. Forstår/taler tysk, forstår svensk, norsk
Fritid: Regneark, internet, bøger, tv, IT, natur, skiferie, hjælper folk omkring Excel via henvendelser fra min hjemmeside www.alanexcel.dk. PC assistance via TeamViewer til familie, venner mv. i ind- og udland. Oversætter software/internetsider for producenterne. (Tysk-Dansk, Engelsk-Dansk)
IT-kenskab: Concorde C5/XAL, SAP R/3, iScala, samt diverse andre specielle systemer anvendt lokalt, Officepakken. Hjemmeside med hjælpefiler til Excel (www.alanexcel.dk)